Εφόσον η εκκλησία είναι μεγαλομέτοχος της Εθνικής τράπεζας σίγουρα της αξίζει μια θέση στο διοικητικό συμβούλιο της Εθνικής. Θα την υποστηρίζω σε αυτό τον αγώνα της μέχρι να πεθάνω.. από αηδία.
Η εκκλησία έχει μία περιουσία και πρέπει όπως είπε και ο Χριστός να προσπαθεί να την αυξάνει, είναι αναφέρετο δικαίωμα της. Το ένα τάλαντο να τα κάνει δύο σύμφωνα και με την γνωστή παραβολή. Γιατί από αυτές τις επενδύσεις (τα μερίσματα) βοηθά του φτωχούς και τους άρρωστους. ? Πολύ καλά μέχρι εδώ, θεάρεστο το έργο της.
Ωστόσο σε όλη την Ελλάδα κάθε μέρα, στην Πάτρα κάθε Τετάρτη αν δεν κάνω λάθος , βγαίνουν σε πλειστηριασμό δεκάδες σπίτια φτωχών ανθρώπων που δεν μπορούν να πληρώσουν τις δόσεις των δανείων που η τράπεζα απλόχερα τους έδινε τα τελευταία χρόνια. Πολύτεκνες οικογένειες τις πετάνε στον δρόμο χωρίς δεύτερη κουβέντα. Φανταστείτε τι σημαίνει για αυτούς τους ανθρώπους να χάνουν το σπίτι τους απο την μια στιγμή στην άλλη. Αν είναι και κάποιος χριστιανός, την προηγούμενη μέρα φαντάζομαι ότι θα προσεύχεται στον Χριστό για να κάνει κάποιο θαύμα ώστε να μην χάσει το σπίτι του. Άλλοι μπορεί να πηγαίνουν στην εκκλησία "στον οίκο του Θεού" να ανάψουν ένα κεράκι για να "πιάσει" περισσότερο η προσευχή τους.
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πως ένας μεγαλομέτοχος επιτρέπει να συμβαίνουν τέτοιες αδικίες?
Γιατί ως μέτοχος σίγουρα επιδοκιμάζεις και τις πρακτικές της εταιρεία σου, διαφορετικά αποχωρείς.
Δεν μπορείς να είσαι μέτοχος σε μια εταιρεία όπλων και από την άλλη να δηλώνεις ειρηνιστής, όπως και δεν μπορείς να είσαι οικολόγος και να είσαι μέτοχος της Mosanto.
Μου έκανε εντύπωση πως πριν έξι μήνες, όταν η μετοχή της εθνικής έπεφτε, η εκκλησία της ελλάδος έκανε meeting* για να δώσει την έγκριση της στον αρχιεπίσκοπο Ιωαννίνων Θεόκλητο να ψωνίσει ΕΤΕ στα 12 ευρώ.
Ποιά είναι η θέση της εκκλησίας? πως επιτρέπει στους αρχιεπισκόπους να ασχολούνται με την πώληση και την αγορά των μετοχών επιχειρήσεων οι οποίες απομυζούν και καταστρέφουν ανθρώπους.
Προσοχή με την παρούσα ανάρτηση δεν κατηγορώ την Εθνική τράπεζα. Η τράπεζα παίζει με τους νόμους της αγοράς, το θέμα είναι αν η εκκλησία θέλει να παίζει με τους απάνθρωπους νόμους της αγοράς ή αν θέλει να επενδύει σε πιο ανθρώπινα μοντέλα αγορών.
Ω θεέ μου πόση υποκρισία υπάρχει στον κόσμο? Πώς επέτρεψες σε ανθρώπους δικού σου να σκορπίζουν τόσο πόνο? Γιατί δεν κάνεις κάτι γιαυτό? Χριστέ μου που είσαι μεγαλοδύναμος κάνε τους να νιώσουν τον πόνο που προκαλούν. Χριστέ μου που ήρθες στην γη και πέθανες για εμάς (αυτό ποτέ δεν το καταλάβα) πήγαινε σε μια ιερά σύνοδο και δώστους λίγη φώτηση.
Κύριοι της αρχιεπίσκοπης, η Εθνική είναι ανώνυμη εταιρεία η εκκλησία δεν είναι.
Υπάρχουν πρόσωπα που αποφασίζουν και αυτά είναι γνωστά. Θέλετε να αναφέρω ονόματα αρχιεπισκόπων και παπάδων?
Αν δεν μπορεί να σκεφτεί έναν τρόπο επένδυσης των χρημάτων της, να της προτείνουμε έναν. Στην μακρινή Ινδία εκεί που υπάρχουν πολλοί εν χριστώ και μη αδελφοί μας έχει δημιουργηθεί μια τράπεζα που την ονομάζουν τράπεζα τον φτωχών.
"Πρόκειται για έναν τραπεζικό οργανισμό μάλλον -ιδιόρρυθµο- ο οποίος δανείζει αποκλειστικά και μόνο στους «φτωχότερους των φτωχών» και εξελίσσεται µε γεωµετρική πρόοδο, σαν το γιγαντιαίο αποτέλεσµα ενός µικρού, παράξενου οικονοµικού πειράµατος σε µια από τις πολυπληθέστερες χώρες του Τρίτου Κόσµου. Εµπνευστής και ηγέτης- της Grameen Bank, από την επίσηµη ίδρυση της το 1983 έως και σήµερα, είναι ο καθηγητής Οικονομικών Μοχάµεντ Γιουνούς (Mohamed Yunus). Με λίγα λόγια, η γυναίκα προκειµένου να αγοράζει τις αναγκαίες πρώτες ύλες, ήταν αναγκασµένη να δανείζεται σε εβδοµαδιαία βάση το απαραίτητο µικροποσό.
Όμως ως πάµφτωχη και χωρίς κανένα περιουσιακό στοιχείο που θα µπορούσε να χρησιµοποιήσει ως υποθήκη, ήταν αδύνατο γι' αυτήν να συναλλαχθεί µε τις υπάρχουσες έως τότε, συµβατικές τράπεζες. Ήταν αδύνατον να αντεπεξέλθει και να επιστρέψει τους τόκους.Ο Γιουνούς, - οικονομολόγος - ορμώμενος από αυτή την αφορμή ξεκίνησε το 1976 να δανείζει µικροποσά- µε χαµηλό επιτόκιο- σε ακτήµονες αγρότες του χωριού Jobra και κάποιων άλλων κοντινών συνοικισµών.
Τρία χρόνια αργότερα, µε την υποστήριξη της Κεντρικής Τράπεζας του Μπαγκλαντές, αλλά και ορισµένων ξένων τραπεζών, η πρωτοβουλία του πήρε τη µορφή ενός πιλοτικού προγράµµατος και επεκτάθηκε στην ευρύτερη περιοχή του Tangail, κοντά στην πρωτεύουσα.
Τα αποτελέσματα για την οικονομία της περιοχής ήταν εντυπωσιακά και το 1983 µετουσιώθηκε πια σε µια αναγνωρισµένη και από την κρατική νοµοθεσία τράπεζα, την Grameen Bank."
Προκαλώ ένα "άνθρωπο" του σεπτού σώματος της εκκλησίας να μας απαντήσει. Θα χαρώ ιδιαίτερα. Δεν νομίζω να απαντήσει κανένας απο την ιερά σύνοδο γιατί απλούστατα δεν ασχολούνται με τέτοια ποταπά πράγματα.
ΑΜΗΝ ζωη σε σας
Απαιτούμε Άμεση αποχώρηση της εκκλησίας απο την Εθνική τράπεζα και απο οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση που δεν σέβεται τα βασικά δικαιώματα του ανθρώπου.
Επένδυση των χρημάτων σε εταιρείες που σέβονται τον άνθρωπο και την φύση γενικότερα
*meeting =συγκαλυμμένα η εκκλησία το ονομάζει "συνέρχεται πάλιν εν Χριστώ το σεπτόν σώμα της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας μας"
20 σχόλια:
+1
μας κάλυψες απόλυτα!
#1 Ως γνωστόν, είναι μεγαλύτερο έγκλημα να ανοίγεις μια τράπεζα από το να κλέβεις μία τράπεζα.
Η συμμετοχή της Εκκλησίας σε τράπεζες (και ειδικά στην Εθνική κατέχοντας το 1,5%-2%) είναι μια πολύ καλή επενδυτική κίνηση, η οποία δεν θα με ενοχλούσε αν τα (τεράστια!) κέρδη προοριζόντουσαν για αυτά που η Εκκλησία (ως κουλτούρα) όφειλε να κάνει, να βοηθά!
Άρα ο σκοπός είναι ο πλουτισμός? διαμετρικά αντίθετο από το "ο έχων δύο χιτώνες..."
#2 Το καλοκαιρινό club της παραλιακής "Ακρωτήρι" στην Αθήνα, λειτουργεί σε οικόπεδο που ανήκει στην Αρχιεπισκοπή.
"Σόδομα και Γόμορρα..."
#3 Ο Σεβασμιότατος Άνθιμος στην Θεσ/νίκη πρότεινε να δώσουμε όλοι 1.000€ για να εξαλείψουμε το ελληνικό χρέος...
Προφανώς η Παράδεισος είναι ένα μέρος όπου τα χιλιάευρα φυτρώνουν σαν βλίτα και περισσεύουν από όλους (το 55% των Ελλήνων υπαλλήλων κερδίζει λιγότερα από 1.000€)
==> Η Εκκλησία κατά καιρούς έχει υπηρετήσει πολλούς κυρίους, εκτός από Έναν
Σας φαίνεται δηλαδή ουτοπική η απαίτηση αποχώρησης της εκκλησίας από την Εθνική τράπεζα?
για εμένα ειναι και ουτοπική και ανούσια. Γιατί να φύγει δηλαδή; Δεν το κατάλαβα.
Το να κατηγορείς την εκκλησία για τους πλειστηριασμούς που κάνουν οι τράπεζες (και η εθνική) είναι εκτός λογικής. Αυτή την διαδικασία προβλέπει ο νόμος για όσους δεν τα βγάζουν πέρα. Τι να κάνουμε τώρα.
Θα μπορούσες να τα βάλεις με την πολιτεία, η οποία έχει υποχρέωση να προστατεύει τους πολίτες της και δεν το κάνει.
πχ. να θεσπίσει νόμους που -υπό προυποθέσεις- να απαγορεύουν τους πλειστηριασμούς. Η εκκλησία (ευτυχώς) ΔΕΝ ψηφίζει νομοσχέδια. Το πρόβλημα είναι το κράτος, δηλαδή εμείς και όχι συνεχώς κάποιοι άλλοι.-
για εμένα ειναι και ουτοπική και ανούσια. Γιατί να φύγει δηλαδή; Δεν το κατάλαβα.
Το να κατηγορείς την εκκλησία για τους πλειστηριασμούς που κάνουν οι τράπεζες (και η εθνική) είναι εκτός λογικής. Αυτή την διαδικασία προβλέπει ο νόμος για όσους δεν τα βγάζουν πέρα. Τι να κάνουμε τώρα.
Θα μπορούσες να τα βάλεις με την πολιτεία, η οποία έχει υποχρέωση να προστατεύει τους πολίτες της και δεν το κάνει.
πχ. να θεσπίσει νόμους που -υπό προυποθέσεις- να απαγορεύουν τους πλειστηριασμούς. Η εκκλησία (ευτυχώς) ΔΕΝ ψηφίζει νομοσχέδια. Το πρόβλημα είναι το κράτος, δηλαδή εμείς και όχι συνεχώς κάποιοι άλλοι.-
Καταρχάς γιατί το γράφεις δυο φορές? για να χωνέψουμε αυτά που γράφεις?
Ρωτάς και τι να κάνουμε τωρά? όλοκληρος διοικητής και ρωτάς εμένα?
Και τώρα στην ουσία. Είναι ωραίο να κρύβεσαι πίσω απο τίτλους και αφηρημένες έννοιες όπως διοικητής της τράπεζας, εταιρική στρατηγική, ανώνυμη εταιρεία, κράτος δικαίου κτλ.
Κατηγορώ την εκκλησία που είναι μέτοχος σε μια εταιρεία που κάνει πληστηριασμούς. Όταν και αν αλλάξει ο νόμος τότε ευχαρίστως να ξαναγίνει μέτοχος. Μέχρι τότε ας σταματήσει να επικροτεί με την παρουσία της τέτοιες στρατηγικές.
Γιατί δεν σχολιάζεις την τράπεζα των φτωχών? σου φαίνεται και αυτό ουτοπικό? ευτυχώς υπάρχουν άνθρωποι που δεν τους φαίνεται και πολεμάνε καθημερινά.
Παρόλαυτά το σχόλιο σου μου μυρίζει.
dbinieris
Είσαι λίγο κακότροπος, αλλά θα σου απαντήσω για λογαριασμό του Προισταμένου μου, αφού αυτός απουσιάζει σήμερα λόγω φόρτου εργασίας:
1. Η διπλή ανάρτηση έγινε από προφανές σφάλμα και όχι για να χωνέψεις αυτά που γράφτηκαν. Μην είσαι τόσο αυστηρός, δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος!!!
2.Επαναλαμβάνω η διαδικασία που ακολουθείται είναι αυτή που περιγράφεται στο ΝΟΜΟ (πράξη της πολιτείας και όχι -ευτυχώς- της Εκκλησίας). Από την διαδικασία αυτή δεν μπορεί να αποστεί η τράπεζά μας, λόγω της ύπαρξης της Εκκλησίας στην μετοχική της σύνθεση.
3.Αν θέτεις το ζήτημα σε ηθική βάση, όπως υποπτεύομαι ότι κάνεις, η συζήτηση δεν θα τελειώσει ποτέ. Ξέρεις πιστεύω ότι η "ηθική" είναι έννοια αμφίσημη, αόριστη και χρονικά ρευστή. ΣΥΝΕΠΩΣ ΕΝΝΟΙΑ ΑΦΗΡΗΜΕΝΗ.
4.Η εκκλησία δεν είχε την ευκαιρία να διορίσει κάποιο μέλος στο ΔΣ της Εθνικής, έτσι ώστε να συνδιαμορφώσει τις αποφάσεις της Τράπεζάς μας.
5.Για την πληρότητα της θέσεώς σου ήσουν υποχρεωμένος να αναζητήσεις, να βρεις και να παραθέσεις συγκεκριμένα στοιχεία για την φιλανθρωπική δραστηριότητα της εκκλησίας. Το έκανες; Όχι.
Κάντο και έλα να συζητήσουμε με στοιχεία και όχι με ποδοσφαιρικά συνθήματα.
6.Η ιδέα για την τράπεζα των φτωχών είναι πάρα πολύ καλή και δεν μυρίζει καθόλου. Αν δημιουργηθεί κάτι αντίστοιχο με χαρά θα προσφέρω τις υπηρεσίες μου, ακόμα κι αν χρειαστεί να παραιτηθώ από τα bonus μου.
Με τιμή,
Ο Υπόδικας
1. Όσο αφορά το σχόλιο περί διπλής δημοσίευσης προφανώς ήταν μια ιδιότυπη σχέση που έχω με το χιούμορ
2. Το θέμα είναι ότι ο νόμος προϋπήρχε της απόφασής της εκκλησίας να συμμετάσχει στο μετοχικό κεφάλαιο της εθνικής τράπεζας άρα έγινε εις γνώσης της. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία
3. το βασικό δικαίωμα του ανθρώπου να έχει ενα σπίτι ώστε να στεγάσει την οικογένεια του δεν είναι θέμα ηθικής. Είναι θέμα ηθικής όταν έχεις 2-3 σπίτια. Δεν αναφέρομαι στους έχοντες που έχουν την πολυτέλεια να ασχολούνται με την ηθική
4. Το παραμύθι οτι πολεμώ το σύστημα εκ των έσω δεν με βρίσκει σύμφωνο. Όπως αναφέρεται και πριν ένα διοικητικό συμβούλιο δεν μπορεί να αλλάξει τον νόμο έτσι και αλλιώς
5. Δεν κρίνω το φιλάνθρωπο έργο της εκκλησίας, δεν τα ισοπεδώνω όλα. Μιλώ για την συγκεκριμένη θέση της εκκλησίας να κερδίζει χρήματα απο τον ξεσπιτωμό των άλλων. Μην προσπαθείς να πας την κουβέντα αλλού.
6. Με τόσα κεφάλαια και απο τόση δύναμη τόσο σε έμψυχο όσο και άψυχο δυναμικό δεν περιμένεις να δημιουργηθεί κάτι το δημιουργείς εσύ ο ίδιος. Να θυμήσω ότι το 2007 η ΕΤΕ είχε κέρδη 1 δις και το 2008 1.3 δις. Απο ποιόν περιμένετε να πάρθούν πρωτοβουλίες? Απο το Χριστό?
Ο χριστός κατά βάθος είναι ένα Golden Boy
Ωραία τα λες!!!
Μόνο που είμαι υποχρεωμένος να επαναλάβω το αρχικό επιχείρημα των προισταμένων μου:
Για τα ζητήματα που θίγεις απάντηση πρέπει να δοθεί από την πολιτεία και όχι από άλλους οργανισμούς, όπως η εκκλησία. Ο (αναπάντητος από σένα αυτός) ισχυρισμός δεν είναι δικαιολογία, είναι η πραγματικότητα.
Επιπλέον επισημαίνω ότι μπορεί η συμμετοχή της εκκλησίας στο ΔΣ της ΕΤΕ να μην αλλάξει το νόμο, αλλά μπορεί να αλλάξει την πολιτική της Τράπεζας. Ας το δοκιμάσουμε τουλάχιστον.
Χαίρομαι που δεν τα ισοπεδώνεις όλα, αλλά για την ισότητα των όπλων πρέπει να αναφέρεις και τα θετικά στοιχεία του οργανισμού που επικρίνεις. Αλήθεια μπήκες στον κόπο να ελέγξεις τα στοιχεία;
Κατά βάθος όλοι είμαστε golden boys, ακόμα κι εσύ.
Την επόμενη απάντηση θα την πάρεις από την Κούνεβα της Τράπεζας,
σε χαιρετώ.
Ωραία, γιατί δεν γίνεται η εκκλησία και μέτοχος στην blackwater? ωστόσο παράλληλα θα περιμένει να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο για να σταματήσουν οι επιθετικές επεμβάσεις σε χώρες όπως το Ιραν το Αφγανιστάν κ.τ.λ.
Ωστόσο θα διεκδικήσει και μια θέση στο διοικητικό συμβούλιο για να αλλάξει τα πράγματα εκ τον έσω.
Εν το μεταξύ θα βοηθά και τους τραυματίες πολέμου γιατί έτσι είπε ο Χριστός.
Μα καλά τι συζητάμε? Τέτοια παράνοια υπάρχει?
Όσο για τα θετικά στοιχεία του οργανισμού της εκκλησίας θα τα παραθέσω σε ειδική ανάρτηση. Το έργο της είναι απύθμενο. Αν ξεκινήσουμε απο τις σταυροφορίες και φτάσουμε στον ειρηνικό "εκχριστιανισμό" των ιθαγενών της Αμερικής θα έχουμε να γράφουμε κεφάλαια ολόκληρα.
Ego eimai χρυσό αγόρι. you drive me crazy.
Απο τον Άννα στον Καγιάφα
Η Εκκλησίαν ουκ επιζητείν αλλαγήν εις την Τράπεζαν -if it works, don't fix it παλιάν αμερικάνικην παροιμία- ούσα γίνει πιο "φιλάνθρωπη", φιλάνθρωπην εστίν η Εκκλησία!
Αντίθετα επιθυμούμε την συνέχεια του θεάρεστου έργου της.
Επίσης, επιθυμούμε και την άμεση καταβολή των μερισμάτων που μας αναλογούν (κάπου 8 εκ.€), τα οποία με απόφασην της Τραπέζης δεν καταβάλονται για τρίτον (νομίζω) συνεχές έτος ώστε να στηρίξουν τα επενδυτικά πλάνα της, άκουσον άκουσον...
Όσα ακούγονται για ινδικές τράπεζες κα, τα λέει ο 'έξω απ'εδώ' για να διαταράξει την τιμή της ΕΤΕ (η οποία πέφτει τελευταίως και ανησυχώ τα μάλλα) χρησιμοποιώντας κάποιους άπιστους μαυριδερούς που δεν ξέρουν που παν τα τέσσερα και χαμηλώνουν τα επιτόκια, αναταράζοντας τον υγιεί ανταγωνισμό και απειλώντας την κερδοφορία των χριστιανικών τραπεζών. Να ξέρουν όμως ότι θα καούν στην Κόλαση!
Ο Θεός μαζί σας...
1. Το νομοθετικό πλαίσιο για τις επιθέσεις στο ΙΡΑΚ και τα Αφγανιστάν (και οπουδήποτε αλλού) δεν χρειάζεται να αλλάξει, απλά πρέπει να εφαρμοστεί.
Εν τω μεταξύ ναι, μέχρι να εφαρμοστεί ο νόμος και να μην υπάρχουν τέτοιες επιθέσεις θα βοηθά τραυματίες.
Μην συγχέεις άθελά σου πράγματα που είναι ανόμοια και μην θίγεις τον συνομιλητή σου με τα περί παράνοιας. Η σωστή διεξαγωγή του διαλόγου είναι ζήτημα ηθικής!!!
Στα περί σταυροφοριών κλπ. συμφωνούμε παρά το ότι ΓΕΝΙΚΕΥΕΙΣ επικίνδυνα.
Ο ΠΑΠΑΣ του μαγαζιού έχει χιούμορ, εσύ;
ένα αστείο δεν είναι δράμα μην το μπερδεύεις με τόσες ιδέες
έτσι άπο δράμα σε δράμα ξεπέφτεις
και επανάσταση πάλι ζητάς
Ο μόνος που μπορεί να βοηθήσει πλέον, μετά την τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα είναι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιωαννίνων, υπέρτιμος και έξαρχος πάσης Ηπείρου, κ.Θεόκλητος. Όποιος έχει email του παρακαλώ να το στείλει θέλω να του στείλω την ανάρτηση συννημένη. Είμαστε όλοι περίεργοι να διαβάσουμε τα σχολιά του επί του θέματος
γιατί τέκνα μου να ενοχλήσετε την Εξοχότητά του, τον Μητροπολίτη?
ελάτε να εξομολόγηση και ύστερα σαν καλοί χριστιανοί θα συμφωνήσουμε ότι δεν διαφωνούμε για την Εκκλησία μας, όλοι παιδιά της είμαστε και θα βοηθήσουμε για το εθνικόν μας χρέος δίδοντας εκείνα τα 1.000 ευρώ που πρότεινε ο φωτισμένος πατέρας Άνθιμος (παρέχωμεν και αποδείξεις)
Την ευλογία μου...
το e-mail ακούει στο .
Σταύρωσέ το και ρίξτο.
imi@hol.gr
ευχαριστώ, σε κάθε απάντηση θα σας κρατήσω ενήμερους
Δημοσίευση σχολίου